Summa sidvisningar

fredag 13 oktober 2017

På sluttampen.....


För första gången på länge så visade sig solen en kort stund på morgonen.
Eller visade sig är väl att ta i, den färgade himlen "eldig" så att man förstod att den var påväg upp.

Efter att ha haft tvättstugan mellan 07-10, så klädde jag mig varmt (endast +2,8 C ute) och tog mig en liten tur på cykeln.
Nu är hösten verkligen här, men pga den "värme" som fortfarande råder så blommar det lite ännu.




Men blomningen sjunger på sista versen och snart är denna grönska ett minne blott.




I Stadsparken, nere vid Centralskolan, så råkade jag på en rätt så häftig svampkolloni.
Jag fick sällskap av en karl som oxå blev väldigt fascinerad av hur ofantligt mkt svamp det var, av olika sorter.
Lite svårt att förstå enbart av en bild, men det var riktigt häftigt att se.





Det känns i luften nu som att kylan, och snart, även snön är påväg.
Vilket jag faktiskt ser fram emot!!!
Detta blöta, mörka, gråtrista väder som är nu gör mig helt bedrövad....och det har ju pågått så länge 😔

Idag går Queer filmfestival och även Pridekarnevalen av stapeln.
Och jag drog ner på stan en sväng.


Har även hunnit med en sväng bort till Boden Arena för att se sonen spela match med sitt nya innebandylag, IBK Boden.
Vinst med 14-3 blev det, inte illa 😀


Nu är denna dag slut (och jag oxå) och det är dags att bädda ner sig......over and out 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar