Summa sidvisningar

söndag 14 maj 2017

Roadtrip 332/365....


Idag blev det en tur till min moster i Piteå.

Där bjöds det på godsaker vill jag lova 😋


Dagen har bjudit på ganska bra väder, ganska mycket sol men tyvärr ganska kalla vindar.
På hemvägen började det att falla lite snöflingor 😞

Väl hemma så var jag ganska trött.
Ville helst lägga mig på soffan och ligga kvar där tills det var dags att gå och sova.
Men det är ju hockey på tv ikväll och det vill jag se 😊
Den stora frågan blev då vad jag skulle hitta på att roa mig med så att jag inte somnade?

Funderade fram och tillbaka på att ta en löppass, men det började regna lite, så jag uteslöt det.
Kände egentligen inte alls för att göra något.
Men jag visste att jag skulle missa min löprunda imorgon eftersom vi har planeringsdag hela dagen.
Sen måste jag hem och sova för att orka gå ut och jobba natt.

Om jag inte sprang idag så skulle jag iofs kliva upp 04:30 imorgon och springa innan jobbet.
Men det kändes motigt.
Helt plötsligt kom solen fram och då var det lätt att ta ett beslut...jag skulle springa 😀

Dagens (eller egentligen morgondagens) löppass enligt mitt löpschema innebar att springa 5 km så fort jag kunde.
Och skapligt fort blev det 😀

Allt som allt sprang jag nästan 8 km, för jag körde både uppvärmning och nedtrappning, men det var de där 5 km som jag ville veta tiden på.

Nu är jag ganska slut i kroppen, men piggare än jag var när jag kom hem i em.
Nu blir det nog inga problem att hålla sig vaken under hockeyn......hoppas jag 😂

Ha en trevlig kväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar